donderdag 6 mei 2010

Dag 27 Granja van Moreruela - Tabara


Om zevenuur op weg vanmorgen in de ochtendkou, de brug over naar de kerk en achter de kerk kiezen of naar Astorga de Camino Frances of naar Ourense de Camino Sanabres, ik ga naar Ourense. Ik loop deze route omdat deze nog nieuw voor mij is.


Na de afslag krijg ik meteen het gevoel op de Camino te lopen, het dorp uit en over het pad omhoog en omhoog goede ochtendgym, wordt je wakker van.

Het landschap is wijds en groots met bergen op de achtergrond en daar gaan we op af. We lopen op zo´n 700 meter hoogte, Na het steile klimmen een hele sterke afdaling naar de weg die ons voert naar het meer. Prachtig gezicht in het rimpelloze water weerspiegelen de rotsen, bomen en heuvels, ook de oude bogen van de brug weerspiegelen prachtig in het water. Dit zijn momenten om stil bij te staan en te genieten.

De brug over en meteen linksaf het pad langs het meer, het pad wordt paadje, klimmen en klauteren valt niet altijd mee met een rugzak, het paadje stijgt uiteindelijk naar grote hoogte, boven op de rots hebben we een prachtig uitzicht over het meer wederom genieten van een adembenemend uitzicht. Vervolgens de weg zoeken naar beneden over paadjes door het bos, als we uiteindelijk beneden zijn slaan we af naar een heel lange licht stijgende rechte weg, hij lijkt eindeloos lang en in de verte zien we een dorpje liggen, na veel sloffen bereiken we Farmontanos van Tabara, koffie in het café en daarna op het dorpsplein lekker in de zon een broodje gegeten, van de aanwezige Canadezen krijg ik een toetje in de vorm van een chocoladewaffel, zij eten op de kaas nu ook tomaat, toen ze dat gisteren bij mij zagen leek hun dit ook wel erg lekker. Dan nog zeven kilometer verder over een redelijk vlak terrein en nog een kilometer door het dorp Tabera naar de herberg, om 15.00 uur zit de tocht erop.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten