maandag 10 mei 2010

Dag 31 Puebla van Sanabria - Lubian


We sliepen met z'n drieën in de herberg lekker rustig, bij het opstaan keek ik even naar buiten en dacht regen kleding aan. Ik vertrok nog droog maar weldra begon het zachtjes te miezeren en was ik blij toen de regen na een uurtje door begon te zetten en het echt begon te regenen dat ik de kleding aanhad. Het is een heel gedoe om tijdens het lopen de kleding aan te trekken, op welk moment, als het miezert, als het goed gaat doorregenen kan het al te laat zijn en je bent al nat voor je je kan beschermen. Dus door de regen twee bergen op en af, bij goed weer is dit al een zware opgave, door de regen zie je weinig van de omgeving alles is in een soort mist gehuld, op zich zonde want de omgeving en de paadjes waarover we naar boven of beneden liepen waren heel anders, je maakt ook andere foto's. In de regen is 32 km best lang, je kan onderweg niet even lekker langs de kant zitten en je wordt koud ondanks het lopen. Gelukkig had iki twee keer een goede bar onderweg, bij de eerste bare staken ze zelfs de kachel voor mij aan, bij de tweede was de kachel al aan en zelfs de beheerder was daar heel tevreden over hij had het anders ook koud gehad. Als je in zo'n bar bent wordt er meteen gesproken over de Camino naar Santiago, zo merk ik aan de bezoekers. Om vijfvuur was ik uiteindelijk op de plaats van bestemming als een drijfnatte hond heb ik maar aan gebeld bij een Hostal, lekker even een eigen kamer, een bad en rust. Ik kreeg er zelfs te eten met Zuid Afrikanen waar je gewoon Nederlands mee kan praten, en een hotelhoudster die geweldig kon koken. Om vijfvuur was ik uiteindelijk op de plaats van bestemming als een drijfnatte hond heb ik maar aan gebeld bij een Hostal, lekker even een eigen kamer, een bad en rust. Ik kreeg er zelfs te eten met Zuid Afrikanen waar je gewoon Nederlands mee kan praten, en een hotelhoudster die geweldig kon koken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten