zaterdag 15 mei 2010

Dag 36 Ourense - Oseira

Het was niet simpel om uit Orense te komen, het tweede deel van de stad doorkruist, richting de romaanse brug. Het was nog een echte stenen brug te midden van al de moderne bouw werken. Na de brug hadden we de keus links of recht af, rechts af betekende veel langs de weg en links langs binnenweggetjes. Dus de laatste keuze lag voor de hand. Meteen een heel steile klim naar boven de stad uit, deze klim viel niet mee, bocht na bocht stijl naar boven. Dit ging mij in de benen zitten en dat was de rest van de dag te merken, we gingen daarna heuveltje op en af en na 20 km had ik het wel gezien in Cea, toen hoorde ik van twee pelgrims dat de Japanner doorgelopen was naar Monesterio, het dorp waar we eigenlijk heen zouden gaan. Dus ik alles maar weer bij elkaar gepakt en op weg, het viel mee een bosweg eigenlijk erg mooi en het viel mee met de vermoeidheid. Dus lekker doorgelopen tot ik een pijl linksaf kreeg, dit paste eigenlijk niet in mijn plan ik had het idee dat ik rechtdoor zou moeten, maar alleen midden in het bos volg je toch de peilen maar en na een tijd doorsjokken merkte ik dat dit niet goed ging maar wat moet je, uiteindelijk kwam ik uit het bos bij een heel ander plaatsje terecht, daar was een nieuwe herberg en kun je via de korte route langs de weg, de tocht vervolgen naar Monesterio, het was over de weg nog 7 km dus ik besloot in de nieuwe herberg te blijven, erg rustig.

Gisteren ben ik nog even cultureel bezig geweest en heb het stadsmuseum van Ourense bezocht, het was nog gratis ook en de tentoonstelling viel te bewonderen (zie de foto's) bijzondere werken van eigen inwoners!! verder is Ourense vooral een stad van flats en moderne winkelstraten met daar tussen door nog wat oude kerken en gebouwen, veel oude gebouwen zijn niet bewaard gebleven.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten