zondag 9 mei 2010

Dag 30 Mombuey - Puebla van Sanabria


Als je van regen houd, was het vandaag een prima dag. Lekker buitjes over je heen en pelgrims die een poncho dragen waren helemaal blij want er was ook een hoop wind waardoor de poncho alle kanten opging. Dit weer is voor mij het minste wat er is, door het regenpak bleef ik wel lekker droog maar over al die paadjes loop je lekker te soppen, je schoenen zuigen vast en komen met zo'n slurpend geluid weer los. Vanmorgen vroeg was ik de weg even krijt, ik dacht goed te lopen maar miste op een gegeven moment de wegwijzers, eerst dacht ik dat dit kwam door de nieuwe weg die werd aangelegd, maar hoe verder ik ging hoe minder ik van het pad begreep dus terug naar het begin en ja hoor ik had een wegwijzer gemist en toen ik die wel volgde liep de weg ineens volgens plan. Dat is lekker op zo'n dag waarop het regent en je het liefst in bed wil duiken. Vandaag stonden weer 32 km op het programma, doordat ik halverwege de dag weer de weg kwijt was en moest zoeken en in een bar gevraagd bleek dat ik niet zover uit de route was, om vieruur liep ik de plaats binnen en vond de herberg al snel, tot mijn verbazing waren er nogal wat pelgrims die ik eigenlijk al gedag had gezegd (de bus doet wonderen !), maar wel gezellig om ze weer te zien.
Toen ik vanavond aan het koken sloeg daagde dit meteen uit, andere pelgrims vlogen nog even naar de super om op zondag nog wat in te slaan en binnen de kortste keren was de keuken haast te klein voor al die kokers, wel leuk en gezellig natuurlijk. Vandaag verjaart Rene hij is 29 geworden, prettig dat je over de hele wereld elkaar kan bereiken of je naast elkaar staat, vanavond drink ik er een op hem en wens hem een goed jaar! proficiat Rene!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten