vrijdag 23 april 2010

Dag 15 Casar de Caceres - Embalsa de alcantara

We hadden een prima Hostal in Cecares, vijf tocht genoten op de kamer en met vier uit eten geweest bij, nee geen menu de peligrina, maar Italiaans. Geweldige spaghetti gegeten en tiramisoe als nagerecht, de kok was verguld met ons, hij bracht de gerechten zelf en probeerde in het Frans Duits en Nederlands contact met ons te maken, hetgeen sfeer verhogend was.

Nog net voor tienen waren we binnen en hebben we goed geslapen. Bij het ontbijt kreeg ik te horen dan John niet verdergaat, zijn budget is niet toereikend en hij gaat terug naar huis, dit was wel een domper aan het begin van de dag. We konden goed met elkaar en het was altijd gezellig om elkaar te ontmoeten. Zo gaat dat op deze Camino en in ons leven, een komen en gaan van mensen

Ik liep vanochtend op met een Zwitser en een Duitser die er flink de pas in hebben gezet, hetgeen voor mij wel weven goed was om me over het afscheid heen te zetten. We hadden een prachtig wandelpad tussen weilanden, boomgaarden, stenen muurtjes en vaak een fantastisch gezicht op het dal, waarin lange tijd de nevel bleef hangen met de stralende zon daarboven.

Het is geweldig goed weer om te lopen, korte broek en T-shirt, lekker windje erbij en mijn tochtgenoten die niet zo tegen de zon kunnen lopen al snel rood aan en moeten flink smeren. Zij hebben er flink de pas in en ik kan aardig meelopen omdat ik vandaag voor het eerst voel dat de voeten doen wat ik graag zou willen, lekker voort schoffelen en ook de rugtas valt vandaag bijzonder goed, ondanks het meerder gewicht dat ik bij mij heb in verband met het weinige dat te koop is onderweg op deze tocht.

Dus de eerste 10 km trek ik mee en daarna neem ik mijn pauze, heb ik verdiend vind ik en mijn voeten zeker, ik moet niet te vroeg juichen maar dit heb ik vast mee.

De tocht vervolgt zich over paadjes door het glooiende landschap, dan krijgen we bergpaadjes met uitzicht over het meer, fabelachtig de bloemenzee langs de weg en het uitzicht, steile klimmen en scherpe afdalingen volgen elkaar op maar het uitzicht blijft. Na een stuk langs de weg en twee bruggen overgestoken te zijn kom ik bij een Bar, een Duitse vriend komt mij te gemoed en een hartelijke begroeting, we hebben elkaar een aantal dagen niet gezien en hij vraagt of hij mij vanavond in de herberg over 12 km zal zien, ik weet het nog niet zeker maar zal hem zeker nog ontmoeten, tegelijkertijd stopt en een auto en mij wordt verteld dat er beneden een herberg is.

Ik dus naar beneden wat ik daar zag is niet te beschrijven, Jacobus zou zich accuut omkeren in zijn graf als hij dit zou zien, dit heeft niets meer met pelgrimeren te maken, niet met afzien, er is geen kerk en waar is de bezinning? Maar, mooi, mooi, mooi, op de berghelling een albege met uitzicht op het meer in het zonnetje een ongelofelijk plaatje, hier zou je niet meer weg willen, dat is een  staf, misschien toch iets met Jacobus "wat mooi lijkt is niet voor eeuwig" dus hou ik vast wat ik zie en dat is fantastich ik zal hier vandaag maar even genieten, de was wordt voor ons gedaan, we kunnen hiere eten en morgenvroeg is weer ontbijt in dit paradijs.
Buen  Camimo
Dirk
De Auberge, rechts de slaapruimte en links de leefruimte.

1. Hey Dirk,

Dat lijkt er meer op! 4**** accomodatie, lekker weertje en goed gezelschap! Zo gaat ie goed! Morgen gaan we Marianne een bezoekje brengen, hier ook 23 graden, dus lekker de tuin in!

Zet um op!

Groetjes uit Arnhem

2. hoi Dirk

Hier een klein berichtje van je schoonzus, ik heb veel bewondering voor jullie "pelgrims" die alsmaar door blijven lopen en zich door niets van de wijs laten maken, zon, wind, slecht weer, regen, zere voeten enz. Toch geloof ik dat het ondanks alles het een heel mooie tocht is maar wel zwaar, blijf genieten !!!en foto's maken.
    Hou vol je bent al over de helft, geweldig hoor !!!
    Wij genieten nog steeds van het mooie weer en vrijdag vieren we koninginnedag, wij gaan nog even een paar daagjes met de bus op stap !

we wensen je nog veel reisplezier en geen blessures oplopen tot snel !!!

bedankt voor je reisverslagen ik lees ze met veel plezier.