zondag 16 mei 2010

Dag 37 Oseira - Bendoiro




Vanmorgen ging ik na ontbijt in de bar uitgerust op weg, tot mijn verbazing zag ik meer pelgrims van de groep die in Cea hadden verbleven en naar Monesterio hadden willen lopen, in het dorpje waar ik verbleven had rondliepen.


Ook zij hadden de afslag genomen en daardoor niet in Monesterio maar waren in Cotelas uitgekomen. De meesten besloten nu maar de weg/pad langs de N-weg te nemen omdat het nu wel erg ver om was via Monesterio.
Maar ook deze tocht viel niet mee, heuveltje op en af. Vaak steile afdalingen waardoor het moeilijk lopen was. Gelukkig waren en wat bars langs de weg open zodfat we niet droog hebben gestaan.
Het was een lange tocht naar A Laxe en morgen heb ik nog een lange tocht van 30 km voor de boeg. Gelukkig was het weer goed, zon met een lekker windje. We verblijven in een heel moderne herberg, waar alle tochtgenoten weer verenigd worden.
De Japanner kwam als laatste, hij had na veel omzwervingen en km uiteindelijk de weg naar Monesterio gevonden en had mij daar verwacht.
Hij had het wel goed gehad ze verbleven er met drie pelgrims en er waren twee bars die niet in de gidsen vermeld stonden. Hij zei dat de tocht vanmorgen zwaar was, drie steile heuvels en toen had hij het wel gehad. Vannacht gaat hij wel ergens in een hoekje slapen waar het erg rustig is.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten