maandag 17 mei 2010

Dag 38 Bendoiro - Outeiro





Gisteren hadden we lekker gegeten in de Bar, het kon voor het eerst eens om 18.00 uur, meestal eet je pas rond 21.00 uur en als dan de herberg om 22.00 uur sluit moet je soms hard lopen.


De meesten hadden wel zin om bijtijds naar bed te gaan omdat het morgen weer een lange dag gaat worden. Het was warm en windstil dus het raam lekker open, komt er een vrouw die tegenover mij slaapt en doet het raam dicht, we vragen of het open mag blijven om dat het zo warm is, zij nokt af het raam is open, na een kwartier komt haar vriendin die in de zaal aan de andere kant slaapt en doet resoluut het raam dicht, ook aan haar vragen we of het raam open kan blijven, zij reageert heel resoluut dat het dicht gaat. Als zij weg is dan doen we het raam weer open en vlot daarop reageert zij luid dat mannen geen enkel begrip hebben voor vrouwen, daarop grijpt gelukkig een andere vrouw in en zegt dat zij eerst wel eens had kunnen overleggen voordat zij resoluut het raam had dicht gedaan en dat zij wel heel boute uitspraken deed. Dit snoerde haar mond maar niet haar mening, resoluut nam zij haar spullen mee en vlot daarna haalde ook haar vriendinnen hun spullen op verdwenen naar elders. De rust was weergekeerd en ik heb in ieder geval goed geslapen.

Vandaag lopen we naar Outerio zo was mijn bedoeling, de Japanner stelde voor om naar een herberg te gaan die 1 km verder lag, de Zuid Afrikaan, de Duitser en ik vonden het prima. We gingen op pad niet zo heftige afdalingen en beklimmingen als gisteren, het was zonnig en windstil weer, haast te warm als je zo met bepakking loopt. Voor Ponte Ulle kregen we nog wel een heel scherpe afdaling waar mijn tenen nogal tegen protesteerden, ze kunnen dan zo lekker warm worden en je denkt dan dat er wel rook uit de schoenen zal komen. Gelukkig was er halverwege een boeren echtpaar die ons water aanboden en een gezellig praatje maakte dat onderbrak even de vermoeidheid. Tijdens de afdaling kregen we goed zicht op een nieuw viaduct wat gebouwd werd, indrukwekkend! Bij Punte Ulla in de bar lekker wat gegeten het was al 14.00 uur en de eersten van ons stapten op en met nog 4 km en tot zo gingen zij vast op weg. Ik als laatste, de herberg zou aan de weg liggen zo was mij verteld, ik maar lopen langs de pelgimsweg door het bos, geen plaatsje, geen herberg, geen pelgrims niets en ik liep al maar verder. Dit klopte niet dus gevraagd geen herberg in de buurt, wel een hostal, het was inmiddels al half vijf dus maar aangebeld en lekker in bad gegaan, wel lekker rustig, maar ook wel jammer we hadden een leuke groep en veel gezelligheid. Ik zal ze morgen wel zien in Santiago, ik zit in ieder geval dichter bij dan hun denk ik, zij zouden op 16 km eindigen ik zit nu op 12 a 13 km afstand, dus ik kan morgen rustig aan doen.

 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten