woensdag 21 april 2010

Dag 13 Aljucen - Aldea del Camino



Je staat vandaag op met in je achterhoofd dat het gisteren niet liep, veel rust en wat smeren en wat pillen doet wonderen denk je. Dus een beetje onzeker, maar je moet toch op weg. Om 07.00 een sms’je van John die op mij zit te wachten bij het café, hij wil graag oplopen.

Hij vertelt enthousiast over het Romeinse bad dat hij gisteren genomen heeft, ofwel drie baden, één heet, één normaal en één koud (brr. brr. zo omschrijft hij dit bad). Zo'n driekwartier wisselbaden en daarna een massage, te gek gewoon vond hij. Daarna heeft hij gekookt en in zijn tent geslapen bij de rivier, koken was geweldig slapen minder, hoewel hij een muskietennet heeft zoemden de beestjes de hele tijd rond zijn tent, om drie uur ging het licht aan bij de fabriek en om vijfuur begonnen de vogels te praten of te kwetteren. Dit is de natuur!

We wisselen onder het lopen allerlei wetenswaardigheden over Engeland en Nederland uit, dit heb ik waarschijnlijk nodig, de meters vliegen onder ons door, we lopen vandaag zo'n 20 km en bij onze laatste stop na 15 km is John eerder weg en ik loop alleen en mis een afslag naar Aluescar, in de verte zie ik een plaats liggen, wel ver denk ik nog maar even doorzetten.

Als ik eindelijk bij de plaats kom en navraag doe blijkt er geen herberg te zijn, dat kan niet ik weet het zeker en haal mijn routeboek te voorschijn, met veel gebrabbel leggen zij uit dat er in de volgende plaats 6,5 km verder een herberg is. Ik kom er dan achter dat ik een plaats te ver ben gelopen, dus maar weer verder. Bij de waterpomp kom ik er achter dat ik mijn zonnebril onderweg heb laten liggen dus weer terug, hij ligt er gelukkig nog en dan op pad, ik mis wat in mijn handen, mijn stok! Weer terug ja hij staat er nog dan weer op weg voor de laatste keer hoop ik, als ik voortstap wordt het steeds donkerder in de verte, het gaat waarschijnlijk plenzen. Op tijd bereik ik het plein een aardige vrouw ziet mij aankomen en bied een kamer aan, die ik niet kan laten schieten. Terwijl ik inteken gutst het water uit de hemel en heb ik een lekker warm bad genomen goed voor de spieren. Ondanks mijn onzekerheid heb ik wel even 36,5 km weggetikt, niet om trots op te zijn wel leuk om te merken dat het weer gaat.

Adios Dirk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten