maandag 26 april 2010

Dag 17 Galisteo - Caparra


Op maandag (wasdag) lopen we weer verder over de Camino van Gimaldo naar Galisto, zo'n 20 km en als ik zin heb ga ik verder. Het landschap is weer adembenemend we lopen meestal over paadjes op particulier terrein, dat betekend hekken openmaken en weer achter je sluiten, vaak loop je te midden van het vee, koeien, schapen of geiten.

Vooral de koeien zijn indrukwekkende beesten, grote hoorns op hun kop echt zo'n Spaanse koe, het zou haast een stier kunnen zijn.
Gelukkig zijn zij banger van ons dan wij van hen !!!!! (ik kan hard lopen).
Van morgen hebben we eerst uitgebreid afscheid genomen van een aantal Spaanse die werkten in het onderwijs en weer aan de slag moesten, uiterst hartelijke Spanjaarden, gisteren werden wij bij hun afscheidsmaal waarbij wij ook aan zaten, getrakteerd op een borrel, je kan je wel voorstellen dat de stemming toen helemaal los kwam.
De bar naast de alberge beheert deze een beetje en je mag verblijven tegen een gift, de vrouw van de baas kookt voor de pelgrims en nodigt hen van harte uit om zowel 's middags als 's avonds mee te komen eten, ik heb 's avonds mee gedaan wel zo gezellig met z'n tienen aan tafel, de bazin en een tafelgenoot spreken alleen Frans de tafelgenoot ook nog enkele andere talen dus zij regelen de boel, ik zou haast zeggen het gaat op z'n Frans maar dat kan niet we zitten in Spanje.
Ik heb goed geslapen ondanks een kleine kamertje met vier lotgenoten, ik was zowaar de laatste die uit bed kwam. (er waren drie kleine kamertjes met vier bedden, een aantal mochten op matrassen op de grond), ik ben blij dat ik 's nachts het bed niet uit hoef.
's Morgens ontbijt, ik betaal netjes twee euro vijftig en krijg niets iedereen om mij heen wel, toen ik verhaal ging halen dacht zij dat ik al gegeten had, hoe kom je erop!!! leg dat maar eens uit in het Spaans, uiteindelijk kwam het allemaal goed.
Dus zonnetje weer op, briesje in de rug heuveltje op en af, we lopen weer prachtig in deze omgeving, het zal wel saai worden dat ik dit zeg maar het is toch zo, ik kan er niet anders van maken. Als het wat later in de morgen wordt, na tienen wordt het al flink warm en na 12.00 moet je eigenlijk ophouden, maar er zijn uitzonderingen. Een Duits echtpaar wil wel een stukje verder met een taxi omdat in Galisto geen herberg aanwezig is, wordt verbouwd of is gesloten, als we dan toch met de taxi gaan laten we ons vervoeren naar Olivia de Placencia, waar een goede herberg is, er wordt voor ons gekookt vanavond, de bedden zijn met lakens en dekbedden opgemaakt en er is morgenochtend ontbijt. Bij het afrekenen van de taxi deelt de Duitser het bedrag door twee, als ik daar later over nadenk vraag ik mij af of als hij met zijn vouw uit eten gaat ook maar voor één persoon betaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten