zondag 25 april 2010

Dag 16 Embalsa de Alcantara - Gallisto


Je loopt lekker langs het meer en je ziet de vissen luchthappen, spartelen achter elkaar en je leest in de stilte het tweede verrukkelijke verhaal uit het boekje gegeven voor deze momenten langs de Camino, waar je weer dagen lang bij stil kan staan, dromend loop je langs de herberg en een aardige vrouw aan een tafeltje met een glas wijn vraagt in het Engels of je een cracker met kaas wil, natuurlijk wil ik dat en de eerste vraag is dan ook "where you come from", Holland!! tot mijn verbazing, als ik daar overheen ben zeg ik dat we dan beter in het Nederlands verder kunnen gaan, wat een brede glimlach te weeg brengt. Zij heeft een doosje met lekkere zachte kaas gekocht in Cacere en een glaasje wijn er bij en we hebben een heel gezellige middag. Zij een wereldreiziger is op weg na veel omzwervingen naar huis. We blijken gemeenschappelijke lotgenoten te hebben en babbelen er vrolijk op los in het zonnetje met het meer aan onze voeten, de wind door onze haren en we voelen ons als.......
Later als ik aan de sla zit na de verrukkelijke kaas die mij ongetwijfeld niet lichter maakt, wordt mij gevraagd of ik morgen met de taxi mee wil om 30 km te overbruggen omdat er weinig slaap mogelijkheid is, na overweging vind ik dat toch wel wat te veel gevraagd en ik besluit gewoon te gaan lopen.

Met spijt verlaat ik de herberg na een goed ontbijt. Ik ben geen ei liefhebber in de morgen dus ik mis dit ook niet, een kopje koffie, wat toast en jam en het is prima. Als we de boel weer opgehesen hebben beginnen we meteen aan een forse steile klim van meer dan een kilometer, hallo goede morgen, je bent meteen wakker, en als je dan ook nog loopt met een Duitser (stuk jonger) die dit wel gewend is en je wil je niet laten kennen dan hobbel je mee en blijkt dat je meer in je mars hebt dan je dacht, beide zijn wij na 10 km even aan ons eind maar dan is er gelukkig een bar om op krachten te komen, het tussenstuk na zo'n vijf km is saai langs de autoweg omhoog klimmen, wel pfffffend.
Dan weer de eikenbossen door over weilanden langs stenen paadjes en door stroompjes waden. Het heeft de laatste twee jaar veel geregend in Spanje anders was het meer dat er nu zo prachtig bij lag een moeras geweest, en hadden we niet lopen soppen of over stenen een rivier overgestoken. Het land zou dan wel minder groen geweest zijn, dus dan maar liever af en toe wat ploeteren, om één uur gaf ik het op we hadden de herberg in Gallisto bereikt, waar menig pelgrim voor de bar lekker aan een glaasje zat, het is toch zondag dus ik heb ook maar een slokje genomen.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten